Foire Aux Questions

À propos de l'Ordre

Ontario Regulation 193/23 - Registration

About Applied Behaviour Analysis Regulation

Comment devenir membre de l’Ordre - psychologie

Examens d'inscription

Comment devenir membre de l’Ordre - l'analyse comportementale appliquée (ACP)

Vulnerable Sector Checks

Personnes formées à l'étranger ou aux États-Unis

Préoccupations et plaintes - général

Préoccupations et plaintes – deposer une plainte ou un rapport

Préoccupations et plaintes – les enquêtes

Préoccupations et plaintes – les décisions de l'ICRC

Préoccupations et plaintes – rapport obligatoire

Formation continue – exigences du programme

Formation continue - administration du programme

Formation continue – activités éligibles au crédit

Formation continue – Catégorisation des activités

Formation continue – Documenter les activités

Évaluation Par Les Pairs

Sociétés professionnelles

Professional Practice

A member must identify limits to the certainty with which diagnoses, opinions, or predictions can be made about individuals or groups.

An American Psychological Association article about assessing people who are transgender provides one example of how to conduct an assessment where  no appropriate norms have been identified. In the absence of specific guidance concerning an identified group, registrants are advised to document their approach to interpreting test responses. This can be helpful in the event that assessment results are challenged and, of at least as much importance, the exercise of writing out a rationale can help make the activity as objective as possible.

Pour les employeurs, les assureurs et les tiers payeurs

Financement de la thérapie pour les victims d'abus sexuels